KURUMSAL KİMLİK

Logomuzun dili


Logonun belirlenmesinde ve seçiminde ‘deniz’ belirleyici oldu. Deniz kavramı holdingimizin fonksiyonlarını doğrudan anlatıyor.

İşletmelerimizin çoğunun denizle ilgisi olması bizi ‘deniz’ le yan yana getiriyor. Deniz aynı zamanda ‘sonsuzluğu’ ve ‘gücü’ de simgeliyor. Güç ve sonsuz bir ömür logomuzda ‘deniz’le bütünleşiyor. Deniz ve denizciliği ilk bakışta vurgulayan yelken formu böyle ortaya çıktı. Renk elbette mavi olmalıydı. Lacivert DATİ yazısı holdingimizin güçlü kurumsal yapısına vurgu yaptı. Turuncu renkli bant ise logomuz’da dinamik yapımızı, enerjimizi anlatıyor.



Holdingimizin yeni kimliği


Şirketler de insanlara benzer… insanları tanımladığınız sözcüklerle şirketleri de anlatabilirsiniz… Örneğin ‘’ muhafazakar’’ tanımını da kullanabilirsiniz ‘’genç’’ nitelemesini de… Dati Yatırım Holding A. Ş. hangi nitelemelerle ve simgelerle anlatılır? Türkiye’de marina, turizm, alışveriş, sektörüne yeni bir soluk getirmek amacıyla kurulan Dati Yatırım Holding A. Ş.’nin ulusal ve uluslararası platformda kendisini konumlandırdığı yer neresidir? Dati denildiğinde gözünüzde ne canlanır?

İşte, Dati Yatırım Holding A.Ş.’nin “kurumsal kimlik” ve “Kurumsal imaj” çalışmaları bu ve benzeri sorulara aranan yanıtla başladı. Ortaya çıkan yanıtların hepsi Dati’nin kurumsal hedefleriyle örtüşüyordu.

Dati markası dünyaya açık, girişimci, cesur ve yenilikçiydi… Yenilikçi ve ‘yeni’ bir marka olmasının yanında bir sinerji yaratarak bir araya gelen ortaklarının geçmiş tecrübelerini de yansıtıyordu.

Dati’yi simgeleyen Kurumsal Kimlik çalışması, bu cevapların hepsini bir araya getirerek, kurumun marka bütünlüğünü yansıtacak bir yaklaşımla hazırlandı. Bundan sonra yapılacak tüm reklam ve PR kampanyalarında kurumsal kimlik kitabımız, bir tür ‘imaj anayasası’ gibi yol gösterici bir başvuru kaynağımız olacak.